배움/영어

Daily Business English - 2021. 8. 16

Stage2 2021. 8. 17. 01:44
반응형

TODAY'S DAILYBIZ

 

Good to be here

여기 오게 되어 기쁘네요


"Good to be here" is a commonly used, polite expression that means "I am happy to be here."

"여기 있게 되어 기쁘네요"라고 공손하게 말하는 자주 쓰이는 표현

 

Synonym: Glad to be here

동의어: 여기 와서 기쁩니다.

Antonym: I don't really want to be here.

반의어: 별로 여기 있고 싶지 않네요

 

Person A: I'm glad you could make it.
Person B: Thank you for inviting me. Good to be here.

"오실 수 있어서 기쁘네요."
"초대해 주셔서 감사합니다. 여기 오게 되어 기쁘네요."

 

Person A: Welcome to the meeting.
Person B: Good to be here.

"회의에 오신 것을 환영합니다."
"여기 오게 되어 기쁘네요."

 


TODAY'S DAILYSLANG

 

He's got character

성품이 훌륭하다

 

A person's values and principals.

사람의 가치와 원칙


"That guy is honest and trustworthy. He's got character, that's for sure."

"저 분은 정직하시고 믿을만한 분이셔요. 인격이 훌륭한 건 확실하죠."

 

"When he says he's going to do something, you can bet on him doing it. He's got character and it shows."

"그 분이 뭔가 한다고 했을 때는 진짜 할거라고 내기를 걸어도 좋아요. 그 분은 인격이 훌륭하고 그 인격이 드러나기도 해요."

반응형