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39주 해운마켓브리핑 / WK39arine Market Briefing

Stage2 2021. 9. 28. 02:29
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Marine Market Side
Spot Market.
N/A

 

Weekly Summary.

Shipping Market Overview by Vessel Segment –

 

 

Korean Ship Owner Side –
N/A

North East Asia Ship Owner Side –
1. K Line 8척의 LNG 추진 PCTC 발주”/K Line orders eight LNG-fuelled car carriers
- 일본의 NYK는 자사 첫번째 LNG추진 연료 자동차 운반선을 인도 받은 이후, 해당 동일 추진 선박을 추가 발주하고 있습니다.
동사는 7,000ceu LNG 추진 자동차 운반선 8척을 발주하였다고 밝혔습니다. 동 선박은 2023 2025년 사이에 동 선주사로 인도될 예정입니다.
8척의 LNG 추진 자동차 운반선은 일본의 Nihon 조선소, Shin Kurushima 조선소 그리고 China Merchants Jinling 조선소에서 각각 건조될 예정입니다.

- Fresh from receiving its first LNG-fuelled car carrier, Japans Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) is adding more of this ship type.
The Tokyo-headquartered line revealed today orders for eight 7,000 ceu LNG-fuelled car carriers. The ships, which will deliver between 2023 and 2025, will be built at Nihon Shipyard, Shin Kurushima Dockyard and China Merchants Jinling Shipyard.

2. Wah Kwong Ultramax벌크선 신조 New Dayang 조선소에 발주”/Wah Kwong returns to bulker newbuildings with New Dayang ultramax order
- Wah Kwong Maritime Transport Holdings New Dayang 조선소에 4척의 Ultramax 벌크선을 발주하였다고 밝혔습니다.
동사에 잘 알고있는 조선 업체들에 따르면, 해당 신조선 발주 목적은 자사 선대 최신화 및 확장 프로그램의 일환으로써 63,000dwt 신조선을 발주하였다고 이야기하였습니다.
동 선박은 2023년에서 2024년 사이에 동 선주사로 인도될 예정입니다. 현재 Wah Kwong은 용선 및 자사선을 포함하여 총 31척의 선대를 운용하고 있습니다.
동 선주사는 벌크 전문선사이나, 3척의 VLCC 그리고 4척의 아프라막스 탱커선을 보유하고 있습니다.

- Wah Kwong Maritime Transport Holdings has signed up for four ultramax bulker newbuildings at New Dayang Shipbuilding.
Shipbuilding players familiar with Wah Kwong said the company has ordered the 63,000-dwt bulk carriers as part of its fleet replacement and expansion programme. It is scheduled to take delivery between 2023 and 2024.
Wah Kwong has a fleet of 31 owned and chartered ships. Primarily a bulker company, its fleet includes three VLCCs and four aframax tankers.

Ship Yard Side –
1. Qatar LNG 신조선 건조를 위한 조선소 슬롯 준비”/Qatar lines up first yard slots for LNG newbuilding haul
- 중동의 LNG 생산업체인Qatar 150척이 넘는 LNG 운반 신조선을 4개 조선소에 1차분으로써 분할 발주 준비를 하고 있습니다.
이와 관련하여 어떻게 해당 신조선이 발주될지 많은 이야기들이 떠돌고 있습니다.
정보통에 따르면, QP의 업무를 위임받아 처리하고 있는 Qatargas는 올해 10월에 첫 번째 발주분으로 20척의 선박을 건조할 조선소를 선택할 것으로 예측되며.
오는 11 Qatargas 일정에 따라 입찰에 선정된 선주사들을 4개의 조선소 선석을 각각 배정할 것으로 예상되고 있습니다.
지난 주, Qatargas는 최종 선주사 후보를 임명하기 위한 LNG 신조선 입찰 제안서를 다시 제출할 것을 요청하였다고 밝혔습니다.

- Middle East LNG producer Qatar is preparing to divvy up its first batch of just over 150 LNG carrier newbuildings among four shipyards where it has reserved berths, but rumours abound how this might unfold. Sources said Qatargas which is handling the process for compatriot producer Qatar Petroleum is expected to identify the yards that will build up to 20 vessels in its first raid on the slots in October. According to Qatargas schedule, industry players said selected shipowners are due to be assigned to the berths chosen from the four yards in November. Last week, owners were being invited to resubmit their offers for the LNG newbuildings as Qatargas inches towards its final shipowner shortlist.

Environment Side –
1. “중국, 일본을 넘어 LNG 수입 최대국”/China surpasses Japan as the worlds largest LNG importer
- 중국은 일본을 제치고 세계 최대의 LNG 수입국이 되었다고 밝혔습니다. 중국과 일본의 세관 자료에 따르면 중국은 올해 8 665만톤의 LNG를 수입한 반면,
일본은 630만톤을 수입하였습니다. 8개월간의 통계에 따르면 중국은 5,189만 톤의 LNG를 수입하였으며, 일본은 5,137만톤을 총 수입하였습니다.
ISCS LNG Edge에 따르면, 중국의 강력한 경제 성과와 정부의 적극적인 지원 뿐만 아니라 LNG 및 가스 인프라에 대한 막대한 투자로 중국의 LNG 수요가 장기간에 걸쳐
성장하였다고 밝혔습니다. 이에 따라, 중국은 지속적인 가스 수입을 처리하기 위해서 LNG 운반 신조선을 자국 조선소에서 발주 및 건조 하고 있습니다.

- China has overtaken Japan as the worlds largest importer of LNG, adding to a long list of commodities where the Peoples Republic ranks as the number one consumer.
Customs data from China and Japan show China bought 6.65m tonnes of LNG in August while Japan purchased 6.3m tonnes. In total, the eight-month stats show China has unloaded 51.898m tonnes of LNG while Japan imported 51.378m tonnes.
Strong economic performance, supportive government regulation and investment in LNG and gas infrastructure have led to an extended period of growth for Chinas LNG demand, ICIS LNG Edge said in a recent note.
A raft of LNG newbuilds are under construction at yards in China to handle the nations expected continued growth in gas imports.

2. “중국 첫 탄소 중립 원유 운반 성공”/China completes first carbon-neutral crude shipment
- Cosco Shipping은 중국 최초의 탄소 중립 원유 선적에 성공하였다고 밝혔습니다.
동사는 탄소 중립 원유 운송을 위해 정부가 인정한 탄소배출 감축 프로그램을 통한 탄소 배출권 구매를 통해 탄소 배출을 상쇄하였다고 밝혔습니다.
중국 국영 정유사인 Sinopec이 직접 수입하고, 중국 국영 해운사인 Cosco Shipping은 해당 화물을 앙골라에서 중국 닝보 조우산항까지 운송하여,
최종적으로 Sinopec Gaoqiao petroleum Corporation 정유사로 전달되었으며, China Eastern Airlines의 탄소 중립 비행을 위해 항공유5,417톤을 생산 및 보급할 예정입니다.
상하이 환경 에너지 거래소는 이 3개 기업에 중국 첫 탄소 중립 석유 인증서를 수여하였다고 밝혔습니다.

- China Cosco Shipping has completed China's first carbon-neutral shipment of crude on a tanker.
The Carbon emissions were offset through the purchase of Chinese Certified Emission Reduction carbon credits.
The crude was produced by China's Sinopec and Cosco carried 30,000 tonnes of oil on an unnamed vessel from Angola to Ningbo Zhoushan port in China.
The oil ended up at Sinopec's Gaoqiao Petrochemical Corporation refinery.
The energy company will also be supplying 5,417 tonnes of jet fuel to China Eastern Airlines in an effort to develop carbon-neutral flights.
Shanghai Environment and Energy Exchange issued a certificate to the shipowner, the charterer and China Eastern Airlines for the pioneering voyage.
The three companies are working together to develop "a new model of green transportation", Cosco added.

3. NYK Line, 탄소 배출 상쇄를 위해 호주 임업 회사 지분 인수”/NYK Line buys into Australian forestry outfit to offset emissions
- NYK Line은 자국 Mitsubishi Corp와 함께 호주의 원시림 복원 회사인 Australian Integrated Carbon(AI Carbon)에 투자하였다고 밝혔습니다.
AI Carbon은 호주 자생림 재생을 위해 농부들과 협력하여 탄소배출권을 만드는 업체입니다.
재생된 산림에 저장할 수 있는 이산화 탄소 배출 양은 호주 정부에 의해 공식적으로 호주 탄소 배출권으로 인증됩니다.
AI Carbon은 진행중인 프로젝트를 통해서 1억톤의 이산화탄소 배출량을 포집하는 것으로 목표로 하고 있습니다.
NYK Line은 해당 탄소 배출권을 저탄소 연료유에서 무탄소 연료유로의 전환 과정에서 중유를 사용하는 선박에서 발생하는 이산화탄소 배출을 상쇄하기 위해
사용할 것이라고 밝혔습니다.

- NYK Line, together with compatriot Mitsubishi Corp, has invested in primeval forest restoration company Australian Integrated Carbon (AI Carbon).
AI Carbon generates carbon credits by working with farmers on the regeneration of Australias native forests. The amount of CO2 stored in the regenerated forests is officially certified as Australian Carbon Credit Units by the Australian government. AI Carbon is targeting the capture of 100m tonnes of CO2 emissions through its ongoing projects. NYK said it will use the carbon credits to offset the CO2 emissions caused by its vessels that are using heavy fuel oil, during its ongoing transition to low and zero-carbon fuels.

4. EMSA 그리고 Spain, 선박배기가스 황 함량 검출을 위해 드론 사용”/EMSA and Spain use drone to identify sulphur emitting ships
- 스페인 당국을 위해 유럽해양안전청(EMSA)에서는 선박의 배기가스로부터 황 함량 검출이 가능한 무인 항공기를 운용 중이라고 밝혔습니다.
EMSA 7 12일부터 294척의 선박을 조사하였다고 밝혔으며, 그 중 27척의 선박이 황 함량 위반 가능성이 있음을 감지하였다고 밝혔습니다.
스페인 당국은 금번 조사의 결과는 Port State Control 정보 교환 시스템에 자동으로 기록되어 EMSA THETIS-EU 데이터 베이스를 통해 함 함량 위반 선박에 대해
경고를 발생시킨다고 밝혔습니다. EMSA에 따르면 해당 결과는 직접적인 준수 여부를 확인할 수는 없지만, 각 항만 당국에서 검사 대상 선박으로 궁극적인 제재에 필요한 실험 테스트를 진행하기 위해서 도움이 될 것이라고 밝혔습니다.
리스본에 본사를 두고 있는 EMSA는 북유럽 ECA지역이외에서 해당 드론을 이용하여 황 함량 검출 모니터링은 처음이라고 밝혔습니다.
현재 해당 드론을 이욯하여 스페인 남부 Tarifa기지에서 매일 2번의 비행으로 하루 평균 10번의 검사를 수행하고 있으며, 10월말까지 모니터링 할 계획이라고 알렸습니다.

- A drone controlled by the European Maritime Safety Agency (EMSA) in an operation for the Spanish authorities has detected 27 vessels which were in possible breach of the limits on the sulphur content of their fuel. EMSA said its remotely piloted aircraft system (RPAS) looked at 294 vessels in the period from 12 July. The authority said the measurements and records taken are then automatically encoded in the information exchange system which triggers an alert in the EMSA THETIS-EU database  an extension of the port state control data. While this does not confirm non-compliance directly, it does help port authorities target ships for inspection and proceed with the lab testing necessary for any eventual sanctions, EMSA said. Lisbon-headquartered EMSA said it marks the first time these emissions have been monitored by drone outside the special designated emission control areas in Northern Europe. The RPAS has been carrying out two flights daily from a base in Tarifa in southern Spain with an average of ten inspections per day. They will continue until the end of October.

 

International Oil Prices with VLSFO –

 

 

Global Average Bunker Prices –     

 

 

Baltic Dry Index –

 

During the past 1 year–

Written by David Kim in WSS Korea.

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